English

Zoeken

Wat doet het BVB?


Het Bureau Voorlichting Binnenvaart heeft sinds de oprichting al heel wat promotionele activiteiten opgezet om de binnenvaart bij het grote publiek bekendheid te geven. Zoals de promotievaarten door Nederland met het promotieschip ‘Hanzestad’. Of billboards met de tekst “Hier vaart een file van 80 vrachtwagens”. Deze vorm van reclame was zo’n succes, dat deze actie is uitgebreid. Een aantal schepen kreeg daarom deze tekst op hun den. Of de diverse brochures en informatiefolders die in de loop van de jaren zijn uitgegeven. Zo doen de beeldcreaties van de scheepstypen, die een aantal jaar geleden in diverse vormen zijn uitgebracht, het nog altijd goed als eyecatcher voor de binnenvaart.

Ook ludieke acties, zoals de Westropa die tijdens het evenement Bavaria City Racing met kratten bier van Maastricht naar Rotterdam voer, spectaculair vormgegeven als Formule-1-wagen. Of een skatebaan in het ruim van het ms Sympathie tijdens het Grandprix Skateboarding in Rotterdam.

Dergelijke acties slaan aan en de boodschap blijft hangen bij het publiek. Steeds meer mensen zien in dat de binnenvaart een belangrijk onderdeel kan zijn van de logistieke keten van deze tijd en dat meer vervoer over water nodig is. Zorgen voor een goed imago is dan ook een belangrijke taak van het BVB. Dit heeft ervoor gezorgd dat mensen buiten de sector de binnenvaart zien als milieuvriendelijk, veilig en filevrij. Een beeld waar het BVB trots op is en graag wil behouden. Dit is dan ook waar het BVB zich elke dag weer voor inzet. Samen met en vooral ook voor de binnenvaart!

Wat doet het BVB onder andere allemaal?

  • Werkbezoeken
  • Logistiek advies
  • Folders en brochures
  • Vakbeurzen
  • Gastcolleges
  • Presentaties
  • Havendagen(zoals Werkendam, Vlissingen en Rotterdam)
  • Informatie en materiaal (voor spreekbeurten, werkstukken en afstudeerscripties)
  • Open dagen en vmbo-beroepenfeesten
  • Overleggroepen
  • Binnenvaartagenda
  • Binnenvaartcafé
  • Perscontact
  • Fotomateriaal
  • Video
  • Website en social media
  • Vraagbaakfunctie

Lees hier het volledige Activiteitenplan voor 2018

Actueel


Oproep aan bedrijven in binnenvaart: help mee unieke documentaire tot stand te brengen
Woensdag 14 februari 2018 - Binnenvaartcruises en het Haags productie bedrijf slaan de handen in een voor een nieuwe televisie documentaire/serie over de binnenvaart. In deze serie gaat het niet om de techniek maar draait het om de mens, het leven aan boord en de onverwachte en boeiende verhalen die vaak loskomen met gasten aan boord. Ze vragen de sector mee te helpen deze serie tot stand te brengen.
Lees verder >

Alle nieuwsberichten >