English

Zoeken

Take the Blue Road


Een koerswijziging voor de binnenvaart. Een nieuw, overkoepelend merk voor de hele Nederlandse binnenvaart. Een merk dat past bij de eigenschappen van de branche. Een merk dat de hele branche met elkaar verbindt. En een merk dat overheid, gemeentes en bedrijven stimuleert om de binnenvaart actiever in te zetten door het communiceren van een heldere en onderscheidende belofte. Dat merk is: ‘the Blue Road’.

Met the Blue Road treedt de binnenvaart naar buiten met één gezicht en laat de branche zien dat het in deze tijd de meest logische en duurzame vorm van transport is. Daarbij kan het merk bijdragen aan de behoefte tot samenwerking en aan de trots van de sector. Voor de term ‘blue’ is gekozen, omdat blauw staat voor duurzaamheid op het gebied van techniek. Daarnaast refereert blauw uiteraard aan de kleur van water. The Blue Road is de meest logische weg om te kiezen als het gaat om kostenefficiënt en duurzaam transport. Dat is ook de reden om de verklarende onderregel ‘duurzaam transport over water’ aan het merk toe te voegen. Daarbij staat the Blue Road voor een bepaalde visie op ondernemen, een manier van denken voor iedereen die iets te vervoeren heeft.

 

 

 

 

Het logo bestaat uit een stilistische vorm van een scheepsschroef, maar geeft ook een duurzaamheidssignaal door het kleurgebruik en de vorm die ook zomaar iets natuurlijks kan zijn. Bovendien visualiseert het de samenwerking die belangrijk is voor de binnenvaart. Het merk is begin 2011 zichtbaar in de uitingen van verschillende organisaties binnen de Nederlandse Binnenvaart. En wordt aanvullend gebruikt door o.a. binnenvaartorganisaties, sponsoren, onderwijsinstellingen en overige branche-organisaties. Sponsoren van het BVB mogen, na ondertekening van de licentieovereenkomst, het logo gratis gebruiken. Andere bedrijven en ondernemers wordt om een vergoeding gevraagd.

Voor wie dus op zoek is naar een transportvorm die verantwoord, kostenefficiënt en betrouwbaar is, geldt er vanaf nu maar één advies: Take the Blue Road.

Actueel


Lean & Green Synchromodal en Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) slaan de handen ineen
Donderdag 22 september - Tijdens het Binnenvaartcafe op 21 september 2016 is de samenwerking tussen Lean & Green Synchromodal en The Blue Road, die deze zomer op 4 juli officieel van start ging, bekend gemaakt. Dankzij deze samenwerking kan aan verladers uit het netwerk van Lean & Green Synchromodal sneller specifieke ondersteuning worden geboden aan verladers die naast weg en/of rail gebruik willen maken van barge.
Lees verder >

Alle nieuwsberichten >